You are currently viewing تاثیر ورزش بر رشد مو

تاثیر ورزش بر رشد مو

تاثیر ورزش بر رشد مو

یکی از عوامل اصلی در ریزش مو عدم تغذیه مناسب و کمبود تحرک است.انجام کاشت مو برای چنین افرادی که به موقع به فکر سلامت خود نمی باشند،تنها راه بازگشت زیبایی مو است.سبک زندگی در دنیای مدرن باعث ریزش مو در بسیاری از زنان و مردان شده است.سلامت مو انعکاسی از سلامت کلی بدن است.حفظ تعادل در زندگی بسیار مهم است.در ادامه بیشتر به تاثیر ورزش بر رشد مو میپردازیم.همچنین میتوانید به مطالعه مقاله انواع نژاد های مو بپردازید.

آیا ورزش بر رشد مو تاثیر میگذارد؟

ورزش بر عامل های مختلفی مانند کاهش استرس،تنظیم هورمون و کیفیت خواب اثر میگذارد که نقص در این عامل ها باعث ریزش مو میشود.بنابراین میتوان گفت ورزش باعث افزایش رشد مو میشود.افزایش مویرگ ها پس از انجام ورزش های هوازی منجر به افزایش خون رسانی اندام ها میشود.کسانی که ورزش های مستمر و منظم را در برنامه دارند از رشد موهای بهتری برخوردارند.به همین دلیل اغلب افراد که دارای موهای ضعیف تری هستند،ورزش را به قصد تحریک رشد موها میتوانند شروع کنند.در ادامه میتوانید به مطالعه مقاله دلیل کاهش سرعت رشد مو سر بپردازید.

مزایای ورزش

ترشح سروتونین

هنگام ورزش هورمون سروتونین ترشح میشود که یکی از مهم ترین ابزارها جهت کاهش میزان استرس است. این هورمون با کاهش استرس همراه است و از آنجایی که استرس یکی از فاکتورهای ریزش مو است،سبب جلوگیری از ریزش مو میشود.

پروتئین

بخش اعظمی از ساختار مو را پروتئین تشکیل میدهد.رشد سلول ها نیازمند پروتئین است.ورزش مناسب سبب دقبق شدن برنامه خواب میشود که با انجام این فرایند رشد مو منظم میشود.

چه ورزش هایی برای داشتن موهای سالم مفید است؟

ورزش هایی مانند دویدن،دوچرخه سواری،رقص،یوگا،پیاده روی سریع و… است.حرکت های ورزشی به رفع عدم تعادل هورمونی که یکی از عوامل ریزش مو است،کمک میکند.همچنین برای اطلاعات بیشتر شما عزیزان میتوانید به مطالعه مقاله تاثیر روغن رزماری بر رشد مو بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید